Mätt? Svar ja

Idag har man haft fullt upp hela dagen tycker jag... Men trevligt har det varit å mätt är man definitivt. Först bar det av te Böle å uppvakta Alexander som fyllde 20.  I brist på bra fantasi å kanske framför allt brist på bra framförhållning blev de att akut åka på kvantum å inhandla presenten där. Han förärades med 5 snus dosar av märket General lös och 200 kr i kontanter. Stod först i valet och kvalet om hur många dosor jag skulle köpa men beslutade mej efter myket om å men för 5. Det lät som ett bra antal. Kvinnan i kassan plockade fram dom å slog in dom i kassan. Lite förvånad jag blev när jag plockade upp konto kortet å kvinan säger de blir 242.50. När blev snus så jävla dyrt? De e ju tydligt att jag inte är en van snus köpare. Men ändå. Det är ju lika dyrt om ciggaretter. Vilket i å för sej också börjar vara alldeles för dyrt. Jag har alltid sagt att när mitt cigg märke stiger över 50 då slutar jag röka. Det har varit farligt nära länge nu. Ja tror dock ändå att i år e året jag slutar röka. Det känns som att de börjar bli dags nu.
I böle fick vi god mat bestående av fläskfilé, potatisgratäng, svampsås, beasås, sallad, bröd, vitlökssmör + att det även fanns nån fisk man kunde äta om man ville å nå köttfärspajer tror jag det var. Tyvärr hann vi inte stanna till fikat för vi var bjuden på middag i Smedsbyn hos svärföräldrarna, Kjell och Katarina. Fredriks kusiner var också där på middag. Det var ju bara synd att man var så mätt sen tidigare för det var riktigt god mat där också. Pressa potatis, kyckling gryta å sallad. Spelade lite GH efter maten med Fredriks bror å hans tjej. Sen var det efterrätt. Nådigt gott. Nå frukt å bär som va gratinerade med choklad å glass till. Kan ju säga att man va gode så mätt efter de... Känns som om man inte behöver äta på ungefär en vecka nu.
Resten av kvällen har vi spenderat på soffan med en massa mys å en ganska så stor mängd GH worl tour. Älsklingen är så söt när han spelar fel... ;)  Ska gå å ge han en stor puss nu tror jag.
Höres

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0