Dagens goda gärning

Fast egentligen lördagens.

Var hemskt duktiga i lördags måste jag då säga. Var å hjälpte Fredriks härliga mormor hela dagen. Hon hade lejt in oss som målare av ett stycke vindskydd. Å jag måste då säga att vi var nådigt så dukiga å effektiva. Det gick på ett naffs så hade vi målat klart första varvet. Sen blev vi bjudna på lunch på Margaretas värdshus och maten där var verkligen to die for. Gudomligt gott. Så efter lunchen målade vi färdigt allt som var smått och pillrigt och drog på allt ett varv till sen var vi färdiga. Allt detta arbete tog 4 timmar med lunchen inräknad. Å åt gjorde vi då minst en timma. Å för detta inte så värst ansträngade arbete förärades vi med var sin femhundring. Kanske de mest lättförtjänta pengar jag har tjänat i mitt liv. Även om vi sa att vi inte behövde nå betalt, lunchen var alldeles nog betalt. Det är tur att Fredrik har en sån härlig mormor. Tyvärr senil som man är blev de inga bilder från själva målningen bara en på mej. Egoist? Javisst...

Så här söt var jag när ja hade arbetat klart... haha


Tur att man inte är så lite störd...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0